torsdag 1 maj 2014

Första gången på World of Boardgames

Det har varit dåligt med uppdateringar på den här bloggen. Men gruppen Go i Umeå är på frammarch. Det spelas med jämnare och ojämnare mellanrum i Lindellcafeet och det tillkommer nya medlemmar i facebookgruppen. Men jag är dålig på att ta bilder på spelandet och glömmer bort att skriva om de träffar som vi har. Men nu har jag kommit över en bild från senaste gången jag spelade och då tänkte jag att det var dags att sparka igång bloggen igen.

I förra veckan bjöd en av World of Boardgames anställda  in till Go på lördagen. Jag var inte sen att hoppa på det tåget. Så i lördags släpade jag med mig mitt bräde dit och spelade två partier. Jag träffade några spelare som jag inte träffat tidigare och pratade lite med personalen om möjligheter att spela där. Vi är välkomna att spela där och det ska vara möjligt att sätta upp en stående tid som jag förstod det.

Här ser ni förra helgens deltagare djupt försjunkna i spelet. Bilden togs av Tomas på 
World of Boardgames, som också var den som bjöd in till förra veckans spelande.

Jag kan även säga att har även varit i kontakt med personer i Akademiska schacksällskapet Umeå och det verkar som att det kan finnas intresse bland dem att spela Go vid något tillfälle. Och eftersom jag anser att Go är det roligaste spelet som finns så är jag övertygad om att det finns någon där som skulle kunna vilja vara med och spela lite mer seriöst om de bara fick smak för spelet.

Jag hoppas i förlängningen att det ska vara möjligt att ha fasta tider i veckan då det bara är att droppa in. Men det ligger en bit bort än så länge. Jag vill först lyckas samla fler spelare till vår facebookgrupp och hoppas på att det ska bli lite mer aktivitet.

Thanks for the game
//Daniel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar